Swimrun není pro každého. A nebo je?

Únor 3, 2020

Zdravíme všechny.

V rámci našich článků se často věnujeme radám a tipům, jejichž cílem je především zlepšení výkonu a výsledného času na trati. Nyní bychom však rádi nabídli také něco úplným začátečníkům, případně těm, kteří svoji účast na swimrunu teprve zvažují a nejsou si jistí tím, zda je to sport pro ně.

V té souvislosti bychom Vám rádi představili začínající swimrunnerku Kláru, která se v červnu na Orlíku zúčastní svého premiérového swimrunu a pokusí se vás sérií článků provést přípravami a tréninkem na tento závod. Ačkoli má Klára za sebou bohaté zkušenosti s různými sporty a několika závody v triatlonu, OCR nebo funny závody typu budějovický Hanman, ve swimrunu je úplný nováček. Současně si chce vyzkoušet, jak se tělo zvládne adaptovat na tento, řekněme, netradiční sport i v maratonském věku.

Vzhledem k tomu, že je swimrun u nás stále ještě novinkou, se kterou má zkušenosti poměrně málo lidí, obklopují jej různé mýty. Jedním z nich je například to, že se na swimrun dá trénovat pouze v létě, když je venku teplo a počasí na koupání. Je pravda, že to je ten pravý trénink, kdy si člověk vyzkouší přechody z běhu do plavání, vyzkouší si běh v mokrých botách a podobně… Vězte ale, že to hlavní pro úspěšné zvládnutí swimrunu je umět plavat a něco málo uběhnout. A to se dá trénovat i nyní. A hlavně pokud člověk začne nyní, má dost času se na závod připravit, ať je na tom jakkoliv. Přeci jen, swimrun by měl být především o zážitku, ne o vyhrávání.

Proto se i my sami těšíme na to, jak se s těmi 4 měsíci, které zbývají do závodu na Orlíku, Klára popere. První článek jejího příběhu můžete očekávat zhruba za týden. A co vy? Půjdete do výzvy společně s Klárou a dáte na Orlíku svůj první swimrun?

Za Czech Swimrun Tour,

Petr.-)